انتخابات

در حالی رئیس جمهور اوکراین خبر از یک راه حل برای اتمام جنگ میان روسیه و کشورش داده که با وجود تمایل روسیه به مذاکره صله، فرمان ممنوعیت مذاکره را اعلام کرده است.

چه در سر رئیس جمهور اوکراین می‌گذرد؟ / زلنسکی: مذاکره خیر، ولی برای پایان جنگ راه حل دارم!

به گزارش قدس آنلاین، گویا قرار نیست روسیه و اوکراین مشکلات جنگ خود را با مذاکره حل کنند، زیرا از یک سو اوکراین همواره مدعی شده است که روسیه باید نیروهای خود را از بخش‌هایی که کی‌یف قلمروی خود می‌پندارد، شامل شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به مسکو الحاق شد، خارج کند و سپس پای میز مذاکره بنشیند. در این بین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرده است، خواستار تخلیه نیروهای اوکراینی از مناطق شرق و جنوب این کشور شده است، در این میان رئیس جمهور اوکراین کارهای عجیبی انجام می دهد او در حالی رئیس جمهور اوکراین خبر از یک راه حل برای اتمام جنگ میان روسیه و کشورش داده که با وجود تمایل روسیه به مذاکره صله، فرمان ممنوعیت مذاکره را اعلام کرده است.

در حالی بیش از یک سال از شروع جنگ در اوکراین گذشته است که به نظر می‌رسید باید چند روزه به پایان برسد و حالا فرسایشی شده است، اما آنچه ایالات متحده می‌خواهد، تداوم جنگ فرسایشی برای وادارکردن روس‌ها به یک توافق به نفع غرب آن‌ هم ناشی از فرط خستگی جنگ است.

نظرسنجی‌ های منتشر شده می‌ گوید، مردم اوکراین حاضر به مصالحه سرزمینی در بخش‌ های شرقی خود که حالا تحت اشغال روسیه قرار گرفته نیستند. شاید قابل تصور بود که اوکراینِ بدون حمایت غرب بر سر سرزمین‌ هایش سازش کند تا این جنگ گسترده را پایان دهد؛ اما چنانچه بایدن اعلام کرده بود غرب اجازه نمی‌ دهد این جنگ به پیروزی روسیه منتهی شود، بنابراین نمی‌توان حالتی را تصور کرد که اوکراینی ها با وجود خواسته‌ های کشورهای غربی، به توافق صلحی تن دهند که علاوه بر بی‌ طرفی اوکراین، این کشور از سرزمین‌ هایش دست بکشد و به طور رسمی آن‌ ها به روسیه ببخشد.

حالا پس از طولانی شدن جنگ میان اوکراین و روسیه، خبرگزاری رویترز گزارش داده، زلنسکی پیشتر در کنفرانسی که با محوریت جنگ اوکراین در سوئیس برگزار شد، به‌دنبال جلب حمایت بیشتر جامعه بین‌الملل بود و درباره طرحی که برای صلح اوکراین در ذهن دارد، گفته است: بسیار حائز اهمیت است که برای پایان جنگ طرحی را ارائه دهیم که اکثریت جامعه جهانی از آن حمایت کنند.

وی با اشاره به قربانیان زیاد نظامی اوکراین در حملات گسترده روسیه، مدعی شد: این مسیر دیپلماتیکی است که در حال کار روی آن هستیم. ظرف چند ماه آتی طرحی دقیق را ارائه خواهم کرد. زمان چندان زیادی نداریم.

گفتنی است؛ بیش از ۹۰ کشور مقامات و هیات‌های خود را به اجلاس دو روزه سوئیس اعزام کردند. عمده این کشورها با بیانیه پایانی این اجلاس درباره «احترام به تمامیت ارضی اوکراین در هر توافق احتمالی» موافقت کردند. با این حال، برخی کشورهای مهم از جمله هندوستان با این بیانیه موافقت نکرده و دیگر کشورهای حائز اهمیت از جمله چین، به دلیل عدم دعوت از روسیه به اجلاس، در آن شرکت نکرده و به نوعی آن را تحریم کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.